دریچه ای به جاودانگی

دریچه ای به جاودانگی

مرجع نمونه سوال .:دین و زندگی / عربی / فلسفه منطق :. متوسطه 2
دریچه ای به جاودانگی

دریچه ای به جاودانگی

مرجع نمونه سوال .:دین و زندگی / عربی / فلسفه منطق :. متوسطه 2

پروردگارا به حرمت این شب های عزیز...

ای پروردگار بزرگ

ای بیدار در خوابهای ما
ای آشکار در پنهان ما .

هم اکنون که دست به بالا آورده ایم 
و از اعماق دل در کران کهکشان ها 
بر وجودلایتناهیت دعا می کنیم 
و با تمام کوچکی خود ، 
خداوندی بی پایانت را بانگ می زنیم ... 
بر ما اجابتی کن دعاهایمان را.

خداوندا در چنین شبهایی بیدارم 
و بر زبانم ذکر نامت و در دلم عشق تو را دارم .

ای مطلق بر وجودم 
هرچیز هر چند نا
ناتوان در عالم ، 
تو را صدا می کند،

ای آنکه از درون دل عذاب، 
آسایش و آرامش را متولد می کنی

ای خدایی که بر من منت بندگی نهادی 
و اجازه سجده بر بارگاه ملکوتیت رامی دهی
ای ناز نیازمندی چون من .
ای زیبای ساکت من.

ای حقیقت خلوت من
ای تفکر وجود من
ای قدرت مطلق
ای صاحب بر امورمن
ای مالک شبهای خسته من .
ای مالک روح و جسم من
ای آنکه از هر که بگریزم 
برخانه پرامید تو پناه میاورم
ای درشبهای قدر شنونده دعاهای من

ای آنکه بی پاسخ نگذاشته ای هر آنچه خواستم.

ای آنکه هنوز هم معجزه می کنی
ای آنکه شرمسارم از آن چیزی که به من دادی 
و من ندیدم و شکرت نکردم
نگاهدارنده مسافران غریب عرفانت
موسیقی بی کلام عشق.
ای رود زلال روح من

ای خداوند شایسته خداوندی.
تو را به این شبهای عزیز ، 
تو را به زمزمه های عاشقانه ام، 
تو را به نجوای عاشق با دل تنهایش، 
تو را به نام بزرگ مردی که در این شبها 
نامش به خدا می ماند 
و شفایش به بزرگان دیگرت، 
تو را به آن لحظه ای که مرا خلق کردی
در من قرارده عشق علی(ع) را .

ای خدای بزرگ و یکتا 
تو خود از اسرار شبانه من 
از گریه های در بغض روییده من
و از دل عاشق من آگاهی
بنده خوبی نبوده ام
و جز گناه چیزی در چنته ندارم .

اما با همین دستان خالی و دلی مشتاق 
و یک دنیا امیدواری به تو پناه آورده ام .

به حرمت این شب های عزیز

پناهم بده ای همیشه یار 

ای مونس دلهای بی قرار


آمین یا ارحم الراحمین


بار خدایا ...

از کوی تو بیرون نرود پای خیالم ...

نکند فرق به حالم ...

چه برانی چه بخوانی

چه به اوجم برسانی چه به خاکم بکشانی ...

نه من آنم که برنجم ، نه تو آنی که برانی
پروردگارا

به آبروی فاطمه(س)

آبروی ما را مبر


مناقب علی(ع)

چند حدیث در منقبت و عظمت مقام امیر المومنین علی (ع)

 

 پیامبر صلى ‏الله ‏علیه ‏و ‏آله

 

اَلرّوحُ وَ الرّاحَةُ وَ الفَلَجُ وَ الفَلاحُ وَ النَّجاحُ وَ البَرَکَةُ وَ العَفوُ وَ العافیَةُ وَ المُعافاةُ وَ البُشرى وَ النَّصرَةُ وَ الرِّضا وَ القُربُ وَ القَرابَةُ وَ النَّصر وَ الظَّـفَرُ وَ التَّمکینُ وَ السُّروُر وَ المَحَبَّةُ مِنَ اللّه‏ِ تَبارَکَ وَ تَعالى عَلى مَن اَحَبَّ عَلىَّ بنَ اَبى طالِبٍ علیه‏السلام وَ والاهُ وَ ائتَمَّ بِهِ وَ اَقَرَّ بِفَضلِهِ وَ تَوَلَّى الأَوصیاءَ مِن بَعدِهِ وَ حَقٌ عَلَىَّ اَن اُدخِلَهُم فى شَفاعَتى وَ حَقٌ عَلى رَبّى اَن یَستَجیبَ لى فیهِم وَ هُم اَتباعى وَ مَن تَبِعَنى فَاِنَّهُ مِنّى؛

 

 

آسایش و راحتى، کامیابى و رستگارى و پیروزى، برکت و گذشت و تندرستى و عافیت، بشارت و خرّمى و رضایتمندى، قرب و خویشاوندى، یارى و پیروزى و توانمندى، شادى و محبّت، از سوى خداى متعال، بر کسى باد که على بن ابى طالب را دوست بدارد، ولایت او را بپذیرد، به او اقتدا کند، به برترى او اقرار نماید، و امامانِ پس از او را به ولایت بپذیرد. بر من است که آنان را در شفاعتم وارد کنم. بر پروردگار من است که خواسته مرا درباره آنان اجابت کند. آنان پیروان من هستند و هر که از من پیروى کند، از من است.

 

بحارالأنوار(ط-بیروت) ج 27، ص 92

 


  حضرت زهرا سلام الله علیها

 

اِنَّ السَّعیدَ، کُلَّ السَّعیدِ، حَقَّ السَّعیدِ مَن أحَبَّ عَلِیاً فی حَیاتِه وَ بَعدَ مَوتِه؛

 

همانا سعادتمند(به معنای) کامل و حقیقی کسی است که امام علی(ع) را در دوران زندگی و پس از مرگش دوست داشته باشد.

 

امالی(صدوق) ص182


 

 

 رسول اکرم صلى‏ الله ‏علیه‏ و ‏آله

 

 

اَنـَا اَدیبُ اللّه‏ِ وَ عَلىٌّ اَدیبى ، اَمَرَنى رَبّى بِالسَّخاءِ وَ الْبِرِّ وَ نَهانى عَنِ الْبُخْلِ وَ الْجَفاءِ وَ ما شَى‏ءٌ اَبْغَضُ اِلَى اللّه‏ِ عَزَّوَجَلَّ مِنَ الْبُخْلِ وَ سوءِ الْخُلُقِ، وَ اِنَّهُ لیُفْسِدُ العَمَلَ کَما یُفْسِدُ الخَلُّ الْعَسَلَ؛

 

من ادب آموخته خدا هستم و على، ادب آموخته من است. پروردگارم مرا به سخاوت و نیکى کردن فرمان داد و از بخل و سختگیرى بازَم داشت. در نزد خداوند عزّوجلّ چیزى منفورتر از بخل و بد اخلاقى نیست ،و همانا آن عمل را ضایع مى‏ کند ، آن‏سان که سرکه عسل را.

 

مکارم الاخلاق ص 17



آن شب قدری که گویند امشب است


**بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِیمِ‏**









معراج حضرت محمد (ص) از دیدگاه قرآن

**بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِیمِ‏**


سلام علیکم


گفتاری کامل درباره معراج پیامبر عظیم الشأن اسلام را

در ادامه مطلب بخوانید


 
ادامه مطلب ...

میلاد امام حسن مجتبی(ع) مبارک


میلاد امام حسن مجتبی(ع)

دومین اختر آسمان امامت و ولایت

الگوی مهربانی , بخشش و صلح طلبی

فرزند جمیل پیامبر , فرزند فاطمه(س) و علی(ع)

کسی که حتی اعتکاف را برای خدمت به مردم ترک میکند

 بر همه شیعیان و مسلمانان مبارک باد





دل را فقط برای حسن آفریده اند

اصلا مرا گدای حسن آفریده اند

آن پرچمی که دست علمدار کربلاست

از گوشه عبای حسن آفریده اند







الهی دلبر دور از وطن کو؟ شب جشن حسن، ابن الحسن کو؟





آنچه یک نوجوان شیعه باید بداند

***آنچه یک نوجوان شیعه باید بداند***



 خلاصه عقاید شیعه 



اصول   توحید نبوت معاد یا قیامت عدل امامت

فروع   نماز روزه خمس زکات حج جهاد امر به معروف و نهی از منکر تولی تبری

عقاید برجسته

          مهدویت: غیبت (غیبت صغری، غیبت کبرا)، انتظار، ظهور و رجعت بدا شفاعت و توسل تقیه عصمت مرجعیت، حوزه علمیه و تقلید ولایت فقیه شهادت ثالثه جانشینی محمد

شخصیت‌ها

چهارده معصوم

          محمد (ص)• علی (ع) فاطمه (س) حسن (ع) حسین (ع)

سجاد (ع) باقر (ع) صادق (ع) کاظم (ع) رضا (ع) جواد (تقی)(ع) هادی (نقی) (ع) حسن (عسکری) (ع) مهدی(عجّ)

صحابه

سلمان فارسی مقداد بن اسود میثم تمار ابوذر غفاری عمار یاسر بلال حبشی جعفر بن ابی‌طالب مالک اشتر محمد بن ابوبکر عقیل عثمان بن حنیف کمیل بن زیاد اویس قرنی ابوایوب انصاری جابر بن عبدالله انصاری ابن عباس ابن مسعود ابوطالب حمزه یاسر عثمان بن مظعون عبدالله بن جعفر خباب بن ارت اسامه بن زید خزیمة بن ثابت مصعب بن عمیر مالک بن نویره زید بن حارثه

زنان: فاطمه بنت اسد حلیمه زینب ام کلثوم بنت علی اسماء بنت عمیس ام ایمن صفیه بنت عبدالمطلب سمیه

مکان‌های متبرک

مکه و مسجد الحرام مدینه، مسجد النبی و بقیع بیت‌المقدس و مسجدالاقصی نجف، حرم علی بن ابی‌طالب و مسجد کوفه کربلا و حرم حسین بن علی کاظمین و حرم کاظمین سامرا و حرم عسکریین مشهد و حرم علی بن موسی الرضا دمشق و زینبیه قم و حرم فاطمه معصومه  شیراز و شاه چراغ آستانه اشرفیه و سید جلال‌الدین اشرف ری و شاه عبدالعظیم

مسجد امامزاده حسینیه

روزهای مقدس

عید فطر عید قربان (عید اضحی) عید غدیر خم محرّم (سوگواری محرم)، تاسوعا، عاشورا و اربعین)  عید مبعث میلاد پیامبر تولد ائمه  ایام فاطمیه

رویدادها

رویداد مباهله غدیر خم سقیفه بنی‌ساعده فدک رویداد خانه فاطمه قتل عثمان نبرد جمل نبرد صفین نبرد نهروان واقعه کربلا مؤتمر علماء بغداد حدیث ثقلین اصحاب کسا آیه تطهیر

کتاب‌ها

قرآن نهج‌البلاغه صحیفه سجادیه

کتب اربعه: الاستبصار اصول کافی تهذیب الاحکام من لایحضره الفقیه

مصحف فاطمه مصحف علی اسرار آل محمد

وسائل‌الشیعه بحارالانوار الغدیر مفاتیح‌الجنان

تفسیر مجمع‌البیان تفسیر المیزان کتب شیعه

شاخه‌ها

دوازده‌امامی (اثنی‌عشری) اسماعیلیان زیدیه

منابع اجتهاد

کتاب (قرآن) سنت (روایات پیامبر و ائمه) عقل اجماع


توضیح : مطلب فوق تا حد امکان خلاصه شده

تا حفظ آن برای دانش آموزان گرامی آسان باشد.....

التماس دعا

سید حسن سهیلی



توصیه هایی برای رفع گرسنگی و تشنگی در ماه مبارک

 

 

به پاس سایه سار مهر و عطوفتتان بر لحظه لحظه زندگی ام :

 

السلام علیکم یا اهل بیت النبوة

 

و موضع الرسالة

 

و مختلف الملائکة

 

 و مهبط الوحی

 

 و معدن الرحمة


******






 با دورود بر همگی روزه داران بزرگوار

عده ای از روزه داران مومن در این ایام زیبا دچار ضعف ، گرسنگی و تشنگی شدید میشوند که با ترفندهایی میتوان آنها را کم کرد و یا بکلی از بین برد


برای ضعف

بهتر است از شربت و چای مواد زیر سود برد :

انواع عرقیات بویژه گلاب ، بهار نارنج ، بادرنجبوبه یا همان بادرشم و بیدمشک

انواع ادویه جات بویژه زعفران ، دارچین که دو مورد آخر اثری شگفت انگیز دارند .

کسانی که دارای سنگ کلیه چربی تری گلیسیرید و کلسترول بالا هستند

از شربت و عرقیات خار شتر ، خار مریم و  پوست هندوانه بهره ببرند .


همچنین بیشتر از روغنهای ماهی کنجد آواکادو و زیتون بهره ببرند .

 

برای تشنگی

بر روی سحری و افطار اگر پخته شده است کمی آب لیموی تازه بچکانید بحدی که خوشمزه و میخوش شود نه اینکه موجب ناراحتی معده و اسهال گردد

آب آشامیدنی را با آب لیموی تازه و اگر در دسترس نبود آب لیموی کارخانه ای مخلوط کنید اما شکر و یا هر گونه مواد شیرین کننده اضافه نکنید زیرا موجب تشنگی و عطش میشود .

بهره بردن از آب لیمو دو فایده دارد :

 

1-  تا حد شگرفی از تشنگی جلوگیری میکند .

2-  مانند سردکن و کولر عمل کرده دمای بدن را پایین آورده و بدن را خنک نگاه میدارد .
 
توجه کنید که همراه با چای و یا آب داغ آب لیمو استفاده نکنید زیرا موجب کارکرد برعکس شده اسید سیتریک بسیار آزاد کرده و موجب ناراحتی شدید معده و دستگاه گوارش میشود

  اگر شیرینی دوست دارید زیاد نخورید زیرا موجب چاقی و عطش میشود ، بیشتر از شیرینیهایی بخورید که با  خرما و عسل و یا شکر و قند رژیمی پخته شده اند .

استفاده از میوه را زیاد کنید .

 
برای گرسنگی

همراه با سحری و افطار کنجد زیاد بخورید

و یا پس از صرف آنها 2 تا 3 قاشق بزرگ خوراک خوری کنجد بخورید


خوراکهای دارای پروتئین و فیبر بالا بخورید بیشتر از گوشت ماهی و مرغ و ماکیانی که خانگی پرورش داده شده و دارای هورمون کمتر است بخورید بهره بردن از گوشت قرمز را کم کنید زیرا گوشت قرمز موجب تشنگی و عطش میشود .

 استفاده از نشاسته را بسیار کم کنید .

نان دارای جو بسیار زیاد و یا نان سنگک بیشتر بخورید




ویژگی ها ماه مبارک رمضان



ای افرادی که ایمان آورده اید، روزه بر شما نوشته شد،

آن چنان که بر کسانی که قبل از شما بود، نوشته شده بود، باشد که پرهیزگار شوید
بقره/381
ویژگی ها ماه مبارک رمضان
 

 فضایل کلی ماه رمضان



در بین ماه های سال قمری، ماه رمضان، از قداست و جایگاه ویژه ای برخوردار است چنانکه در دعای مخصوص آن می خوانیم



... و هذا شهر عظمته و کرمته و شرفته و فضلته علی الشهور...

؛ اقبال الاعمال/24



و رمضان، ماهی است که او را عظمت و کرامت و شرافت، و فضیلت دادی، نسبت به ماه های دیگر
رسول خدا صلی الله و علیه و آله وسلم می فرماید
 اگر کسی در این ماه، یک آیه از قرآن، تلاوت کند، ثوابش مثل کسی است که در غیر ماه رمضان، یک بار قرآن را ختم کرده باشد
 امالی صدوق/93

حضرت علی علیه اسلام  از پیامبر خاتم صلی الله و علیه و آله وسلم نقل می فرماید


هیچ مؤمنی نیست که ماه رمضان را، به حساب خدا، روزه بگیرد، مگر آن که خدای تبارک و تعالی، هفت خصلت را برای او لازم گرداند
 هرچه حرام در پیکرش باشد محو و ذوب گرداند
به رحمت خدای عزوجل نزدیک می شود
با روزه خویش خطای پدرش حضرت آدم را می پوشاند
خداوند لحظات جان دادن را، برای او، آسان کند
از گرسنگی و تشنگی روز قیامت در امان است
خدای عزوجل از خوراکی های لذیذ بهشتی او را نصیب دهد
و بالاخره خدای عزوجل، برائت و بیزاری از آتش دوزخ را به او عطا فرماید

من لایحضر صدوق/2/74




ماه رمضان ،ماه نزول قرآن



اولین ویژگی و امتیاز ماه مبارک رمضان، نزول قرآن کریم بر قلب نازنین پیامبر خدا صلی الله و علیه و آله وسلم برای نجات و هدایت انسان ها در این ماه پربرکت است چنانکه خدای سبحان می فرماید


  ماه رمضان، ماهی است که قرآن به عنوان راهنمایی مردم و نشانه های هدایت و فرق میان حق و باطل در آن، نازل شده است

(بقره/185)

 ما آنرا(قرآن) را در شب مبارک قدر فرو فرستادیم

قدر/1



شب قدر و تعیین سرنوشت



دومین ویژگی که باعث فضیلت ماه مبارک رمضان شده است، قرارگرفتن شب قدر و تعیین سرنوشت، در ماه رمضان است.چنانکه در سوره قدر می خوانیم
 ما قرآن را، در شب قدر، نازل کردیم. و تو، چه می دانی شب قدر چیست؟ شب قدر در مقام و مرتبه از هزار ماه، بهتر و بالاتر است
ظاهراً مراد از قدر، تقدیر و تعیین و اندازه گیری است،

 خدای تعالی در آن حوادث یکسال از آن شب تا شب قدر سال آینده را تقدیر می نماید، زنگی و مرگ، رزق ، سعادت و شقاوت و چیزهایی از این قبیل را مقدر می سازد



حضرت موسی علیه اسلام در مناجات با خدای سبحان، می فرماید
 خداوندا! می خواهم به تو نزدیک شوم، فرمود
قرب من، برای کسی است که شب قدر، بیدار شود
 گفت: خداوندا! رحمتت را می خواهم، فرمود
 رحمتم برای کسی است که در شب قدر به مسکینان رحمت کند
گفت: خداوندا! جواز گذشتن از صراط را از تومی خواهم، فرمود
 جواز صراط برای کسی است که در شب قدر، صدقه ای بدهد
گفت: خداوندا! از درختان بهشت و از میوه هایش می خواهم، فرمود
آن ها برای کسی است که در شب قدر، تسبیح کند
گفت: خداوندا! رهایی از جهنم را می خواهم، فرمود
رهایی از جهنم برای کسی است که در شب قدر،استغفارکند
گفت: خشنودی تو را می خواهم، فرمود
خشنودی من برای کسی است که درشب قدر، دو رکعت نماز بگذارد

 مستدرک الوسائل نوری 7/754




ماه رمضان و نزول ملائکه و روح



سومین ویژگی ماه مبارک رمضان،

نزول ملائکه و روح درشب قدر و ماه مبارک رمضان است



فرشتگان و روح درآن شب به اذن پروردگارشان برای تقدیر هرکاری نازل می شوند،
 شبی است پر از سلامت  و برکت ورحمت تا طلوع صبح

قدر 4و 5




نتیجـــــــــــــــه اینکه



نزول قرآن، وقوع شب قدر، نزول ملائکه و روح، تقدیر سرنوشت و... هرکدام مائده های آسمانی و غذاهای معنوی است و سبب شده ماه مبارک رمضان، به عنوان ماه ضیافت و میهمانی الهی، نامگذاری شود، لذا پیامبر اکرم صلی الله و علیه و آله وسلم در آستانه ماه مبارک رمضان، این گونه می فرماید



ای مردم
ماه با برکت و رحمت و آمرزش، به شما روی آورده است، این ماه، نزد خدا بهترین ماه است و روزهایش، بهترین روزها و شب هایش، بهترین شب ها، و ساعاتش بهترین ساعات. دراین ماه، شما به میهمانی خدا، دعوت شده اید و در زمره بهره مندان از کرامت خداوند، قرارگرفته اید. دراین ماه نفس های شما، تسبیح خداست، و خواب شما، عبادت است و اعمال شما، پذیرفته، و دعایتان به اجابت می رسد

المصباح کفعمی/ص 336




پروردگارا قلوب ما را به نور قرآن روشن گردان

و توفیق عمل  به قرآن را عنایت فرما


پروردگارا به ما توفیق بندگی خودت را عنایت کن

و بهترین سرنوشت را برای ما در این ماه رقم بزن




الحمد لله الّذی هدانا لهذا و ما کنّا لنهتدی لولا أن هدانا اللّه


التماس دعا

سید حسن سهیلی

یاد خدا در ماه رمضان

رمضان آمد و آهسته صدا کرد مرا،

مستعد سفر شهر خدا کرد مرا.

از گلستان کرم طرفه نسیمی بوزید

که سرآپای،پر از عطر صفا کرد مرا




دعایی برای تمام فصول




در این ماه پر برکت

فرج مولایمان صاحب الامر(عجّ) را در دعا های خود زمزمه کنیم

حلول رمضان پر برکت



حلول ماه پر برکت رمضان بر همه مسلمانان و شیعیان

تحنیت باد

با آرزوی قبولی طاعات و عبادات شما



دعای بسیار با برکت «محنت»


سلام

امروز روایت بسیار بابرکت و دعای  بسیار با فضیلتی دیدم

که حیفم آمد شما را از خیر وبرکت آن محروم کنم

درکتاب « صحیفه ثانیه علوّیه» محدث نوری صـــــــــــ 115 تا 117 از شهید اوّل نقل شده است که چون منصور دوانیقی , «اعمش» را به سوی خود خواند و از وی درباره حدیث جعفر بن محمد (ع) سوال کرد

اعمش گفت : جعفر بن محمّد از پدرانش علیم الّسلام از پیامبر خدا (ص)  روایت کرده است که جهنم هفت در دارد و آن هفت ارکان است برای هفت فرعون

که عبارتند از نمرود فرعون ابراهیم (ع) و فرعون موسی (ع) و ابوجهل بن هشام و الف و ب{علامه مجلسی با لفظ الاوّل والثّانی استفاده کرده است} و ششمین آنها یزید بن معاویه کشنده پسرم....اعمش میگوید در اینجا سکوت کردم و با اصرار منصور پاسخ میدهد که فرعون هفتم مردی از اولاد عبّاس است ملقّب به دوانیقی و نامش در خلافت منصور است....

منصور گفت راست گفتی و من نیز حدیث جعفر بن محمّد را بدین گونه شنیده ام...حال که چنین است و من یکی از درهای جهنّم هستم این جوان رعنای علوی حسینی را {که  بسیار زیبا و مومن بوده و گویا  نزد منصور اسیر بوده} باقی نمیگذارم.... وچون جوان از قتل خود بدستور منصور و بدست مرزبان مطمئن شد... کلامی را بر لب آورد و آهسته خواند... و ناگهان مانند پرنده ای که به پرواز درآید از دست مرزبان پرید و ناپدید شد

اعمش میگوید من آن جوان را پس از چند روز دیدم و او را به حق امیرالمومنین (ع) قسم دادم که آن کلام چه بود که خواندی؟ و تو را از دست منصور رهایی بخشید

جوان گفت آن دعای «محنت» است که اختصاص به ما اهل بیت دارد...

همان دعایی که امیرالمومنین علی(ع) در شبی که در بستر رسول خدا خوابید

(لیلة المبیت)آنرا قرائت نمود

 و آن دعا اینست :

«یا مَن لیس معه ربٌّ  یُدعی , یا من لیس فَوقَهُ خالقٌ یُخشَی , یا من لیس دونَهُ إلهٌ یُتَّقُی, و یا من لیس لَهُ وزیزٌ یُرشَی , و یا من لیس لَهُ ندیمٌ یُغشَی , و یا من لیس له حاجبً یُنادَی  , و یا من لا یزداد علی کثرَة السؤال  الّا کَرَماً  و جوداً , و یا من لا یزداد  علی عظیم الذّنب الّا رحمةً  و عفواً , وأسالُهُ ما أحببتُ ,  فأنّهُ قریبٌ مجیبٌ.»


 و نیز شیخ طوسی در مصباح المجتهد دعایی برای سحرهای ماه مبارک رمضان نقل کرده است به نام دعای ادریس (ع) که در پایان آن فقرات ذیل می باشد


«یا مَن لیس معه ربٌّ  یُدعی , یا من لیس فَوقَهُ خالقٌ یُخشـی , یا من لیس دونَهُ إلهٌ  یُتَّقُی, و یا من لیس لَهُ وزیزٌ یُؤتَی , و یا من لیس لَهُ حاجبٌ یُرشَی , و یا من لیس له بوّابٌ یُنادَی  , و یا من لا یزداد علی کثرَة العطاء الّا کَرَماً  و جوداً , ولا علی تتابُع الذّنوب الّا مغفرة و عفواً , صلّ علی محمّد و آله  و افعل بی ما أنت اهله ,  انّکَ  أهلُ التّقوی و اهل المغفرة»

 توضیح : روایت نقل به مضمون شده , و با اختصار بیان گردیده است


منابع :

«صحیفه ثانیه علویّه»....ــ محدّث نوری صفحه 115 تا 117

«مصباح المجتهد»...شیخ طوسی... صفحه 415 تا 417

«روح مجرّد»... آیه الله محمّد حسین حسینی طهرانی... صفحه 620 و 621