دریچه ای به جاودانگی

دریچه ای به جاودانگی

مرجع نمونه سوال .:دین و زندگی / عربی / فلسفه منطق :. متوسطه 2
دریچه ای به جاودانگی

دریچه ای به جاودانگی

مرجع نمونه سوال .:دین و زندگی / عربی / فلسفه منطق :. متوسطه 2

ولادت حضرت معصومه (س) و روز دختر


ولادت حضرت معصومه و روز دختر 

و آغاز دهـــــــه کرامت بر همه پیروان اهل بیت علیهم السلام گرامی باد


 

مقام حضرت فاطمه معصومه  خارج از فهم ودرک ماست , کسی که پدرش به او خطاب میکند :فداها ابوها (.پدرش به فدایش! )کسی که امام زمان فرمودند زیارت قبر عمه ام معصومه ثواب زیارت مادرمان فاطمه  زهرا سلام الله علیها را دارد...

 

در زیارت این کریمه اهل بیت می گوییم :

یا فاطمه اشفعی لی فی الجنة :  یعنی مرا در بهشت شفاعت کن

 فرموده اند : هر کس به زیارت حضرتش رود بهشت بر او واجب است. (زیارت همراه با معرفت) .

زیارت با معرفت همه ی ائمه معصومین علیهم السـّلام , انسان را به بهشت می رساند, و وقتی همین موضوع در مورد زیارت حضرت معصومه بکار رفته, نشانه عظمت مقام ایشان است.

و فرموده اند : حرم ما اهل بیت قم است .یعنی همه اهل بیت در حرم حضرت معصومه سلام الله علیها حاضرند .به همین دلیل در زیارتنامه ایشان موقع خطاب به انبیا از لفاظ السلام علی  ...(سلام بر ... )استفاده می شود اما موقع خطاب رسول الله وائمه معصومین با لفظ السلام علیک یا رسول الله (سلام برتو) و... بیان می کنیم که این نشان از حاضر بودن همه اهل بیت در حرم فاطمه معصومه می باشد.

داستانی از مرحوم آیت الله بروجردی نقل شده , که نشان از عظمت این بانوی بزرگ ورعایت حق و احترام ایشان نزد مراجع و بزرگان است:

در زمان مرحوم آیت الله العظمی بروجردی، سعود بن عبدالعزیز به ایران آمد (سعود بن عبد العزیز پسر اول عبدالعزیز است و عبدالعزیز هم همان فردی بود که مذهب عربستان را به سمت وهابی سوق داد) و فرستاده وزیر خارجه عربستان، به همراه وزیر خارجه ایران، سفیر ایران و وزیر دربار، خدمت آیت الله العظمی بروجردی آمدند و اظهار داشتند که آقای ملک سعود می‌خواهد خدمت شما برسد؛ اما مرحوم آیت الله العظمی بروجردی در همان بدو امر امتناع کردند.

خیلی از بزرگان تلاش کردند و حتی برخی از مراجع با ایشان صحبت کردند که شما مدافع تقریب بین مذاهب هستید و اگر آنها به قم بیایند و  با شما ملاقات کنند، برای شیعه مایه اعتبار است. ایشان در پاسخ فرمودند: اگر پادشاه سعودی، به قم بیاید، به دیدن من می‌آید، ولی به زیارت  فاطمه معصومه (سلام الله علیها) نمی‌رود و اینکه یک پادشاه، به عنوان من، به قم وارد بشود و نسبت به خانم فاطمه معصومه(سلام الله علیها) بی‌احترامی کند، هتک اهل بیت است و من به عنوان مرجع این مذهب، نمی‌توانم تحمل کنم که مذهب، این گونه مورد هتک قرار بگیرد.بنابراین، ایشان به خاطر مقام خانم حضرت معصومه(سلام الله علیها) ملاقات با پادشاه عربستان را نپذیرفتند.

نظرات 3 + ارسال نظر
رها سه‌شنبه 27 مرداد 1394 ساعت 01:55

سلام.تو اون وبتون نشد کامنت بذارم اومدم اینجا.
مرسی از کامنت دلگرم کننده تون.پس الان شمااوکی رو دادینا..
منتظرم بنویسین.
داستانمو خوندین؟

سلام
تا اکی رو چی فرض کنیم
قول قطعی نمیدم....

مهدی یکشنبه 25 مرداد 1394 ساعت 14:25 http://mohaymen-fa.blogsky.com

باسلام
متشکرم از لطف شما.
با افتخار لینک شدید

سپاس

مهدی یکشنبه 25 مرداد 1394 ساعت 12:54 http://mohaymen-fa.blogsky.com

سلام
با مطلبی تحت عنوان"چرا در لواط،اعدام و در زنا،شلاق ؟"به روزم.
اگه با تبادل لینک موافقید اطلاع بدید.
تشکر

سلام
خوش آمدید
حتما...الان لینکتون میکنم

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.