دریچه ای به جاودانگی

دریچه ای به جاودانگی

مرجع نمونه سوال .:دین و زندگی / عربی / فلسفه منطق :. متوسطه 2
دریچه ای به جاودانگی

دریچه ای به جاودانگی

مرجع نمونه سوال .:دین و زندگی / عربی / فلسفه منطق :. متوسطه 2

اهمیت ذکر مصائب اهل بیت

نقد وهابیت در لجبازی با شیعیان

چون آقایان می گوید : هر گونه تشبه به رافضه بدعت و حرام است . حتی مثلا انگشتر به دست راست کردن را سنت می دانند ؛ اما می گویند : چون شیعه ها انگشتر را به دست راست می کنند ، ما باید آن را به دست چپ کنیم . یا این که شیعه ها بر غیر رسول خدا (صلی الله علیه و آله) صلوات می گویند و این سنت الهی و قرآن هم شاهد است ؛ اما چون شیعه ها بر ائمه (علیهم السلام) صلوات می فرستند ، ما نباید تشبه به شیعه داشته باشیم .

البته به قول یکی از بزرگان ، شیعه ها نماز می خوانند . این ها برای این که به شیعه تشبه پیدا کنند ، چرا نماز خواندن را ترک نمی کنند یا این که روزه می گیرند . اما باز هم کار هایی کرده اند که این تشبه را در نماز و روزه نداشته باشند . مثلا در روزه قرآن کریم فرموده : اتم الصیام الی اللیل ، تا شب نرسیده حق ندارید که افطار کنید . اما زمانی که افطار می کنند ، هیچ کس نمی گوید که شب است . این ها برای این که تشبه به شیعه نداشته باشند ، قبل از غروب افطار می کنند .

++++++

چرا اهل سنت از عزاداری برای امام حسین اکراه دارند؟


قوهستانی کتابی به نام الکراهیه دارد که می گوید :

لو اراد احد ذکر مقتل الحسین ینبغی ان یذکر اولا مقتل سائر الصحابة لعلا یشابه الروافض

اگر می خواهید مقتل امام حسین (علیه السلام) را ذکر کند ، اول مقتل بعضی از صحابه را بیاورد مثلا مقتل طلحه و زبیر و دیگران را بیاورد ، بعد نوحه سرایی برای امام حسین (علیه السلام) را بیان کند تا این که به شیعه ها ، شبیه نشود .

 

چرا این ها از خواندن مقتل امام حسین (علیه السلام) وحشت دارند و قضایای شهادت ایشان برای مردم بازگو شود ؛ چون می دانند که این مسائل ، مسائل ساده نیست . این مسائل ، بساط این ها را به هم می ریزد .

آقای تفتازانی تعبیری دارد که تقاضا می کنم خوب دقت کنید :

فمن علماء المذهب من لم یجوز اللعن على یزید مع علمهم بأنه یستحق ما یربوا على ذلک ویزید

 قلنا تحامیا عن أن یرتقی إلى الأعلى ...

بعضی از علمای ما می گویند : یزید را لعنت نکنید ؛ با این که می دانند ، یزید مستحق لعنت و بالاتر از لعنت است . چون می ترسند اگر یزید را لعن کنند ، این لعن بالاتر از یزید را هم شامل شود .

تفتازانی ، شرح المقاصد فی علم الکلام ، ج 2 ، ص 307

 می ترسند عاشورا ریشه یابی شود که یزید را چه کسی روی کار آورد ، معاویه. معاویه را چه کسی روی کار آورد ، عثمان . عثمان را چه کسی روی کار آورد ، خلیفه دوم . اگر بخواهند ریشه شهادت امام حسین (علیه السلام) را دنبال کنند ، مبانی فکری آن ها را زیر سؤال ببرد .


دریچه ای به جاودانگی, امام علی ع
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.